משהו בהחלט עובר על הצרכן הישראלי.  ניתן כבר לראות סימנים רבים לכך אולם את מרבית השינוי אנחנו עוד עתידים לראות בעתיד הלא מאוד רחוק. טלטלות רבות עברו על המשק בתקופה האחרונה של הקורונה שהרגילו את כולנו גם לצרוך אחרת וגם לשנות במשהו את המודעות הצרכנית שלנו.

וכשאנחנו אומרים שמשהו עובר על הצרכן אנחנו מתכוונים כמובן למשהו שהוא טוב. מין תהליך אבולוציה טבעי שאפילו ניתן לומר עליו שהוא התמהמה והתעכב מסיבות לא ברורות. אז אולי היינו צריכים את הפטיש של הקורונה כדי להתעורר ואולי פשוט התבגרנו מאוחר.

ברמה ההתנהגותית אפשר כבר לומר ששברנו כמה סטריאוטיפים. הקורונה הרגילה אותנו לעמוד בתור מבלי להידחף, לשמור מקום או לנהל אותו.  הקופות האוטומטית שתהליך הפריסה שלהם הואץ בתקופת הקורונה הרגילו אותנו להסתדר לבד מול תהליכים של אוטומציה. כולנו כמעט למדנו לרכוש און ליין ועוד.

יחד עם זאת עברנו גם שינוי פנימי מהותי יותר והוא שלמדנו לשמור על כספנו טוב יותר ולצפות לערך אמיתי תמורתו.

שירות זו לא מילה גסה

הצרכן הישראלי התרגל יותר מידיי זמן לקבל שירות גרוע ומקסימום לרקוע על כך ברגליים, להתלונן על זה בשיחות סלון ופחות או יותר… זהו. מעבר לכך קשה לומר שקמו אי פעם התארגנויות צרכניות אפקטיביות או חרמות יעילים על חברות שזלזלו בצרכן להוציא את החברה החרדית שמתנהגת בנושאים אלו באופן שונה לגמרי ומאורגן הרבה יותר ובנושא הזה הלוואי וכולנו היינו כמותם.

הקורונה דחקה את הכל אל הקצה וחשפה את מערומיהן של חברות רבות שלא היו ערוכות או שפשוט לא התאמצו לתת שירות טוב. עד היום, יותר מידיי עסקים עיגלו פינות, העניקו שירות מתנשא או התייחסו אל הלקוח כאל מובן מאליו. הלקוח הישראלי עובר שדרוג, הוא הבין בקורונה את הכח שלו מול העסקים והוא מתחיל לצפות לשירות הולם וערך אמיתי תמורת הנאמנות שלו.

נראה שחצינו את נקודת האל חזור

הנקודה העיקרית שעסקים היום צריכים להפנים היא, שלצרכן היום יש יותר אפשרויות והוא פחות שבוי כבעבר. למדנו להסתדר בדרך הקשה וזה הולך להישאר איתנו. מעתה עסקים יצטרכו להשקיע הרבה יותר כדי להשאיר אותם אצלנו אחרת אנחנו פשוט נלך בשקט, בלי דרמות או רעש גדול, אבל כן עם צעדי אזהרה והבעת מחאה ברשתות החברתיות ופשוט ננטוש אל המתחרה שמציע שירות יותר טוב. נראה שאנחנו מתחילים להפנים את העובדה הפשוטה שגם לנו הצרכנים הישראליים מגיע שירות בסטנדרטים של חו"ל.

עושה רושם שכוחן של הרשתות החברתיות מבחינה צרכנית הופנם ברמה עמוקה הרבה יותר ולעסקים שיבזבזו את כספי הלקוח וינהגו בו בחוצפה או ביהירות יהיה הרבה יותר קשה לשרוד. הצרכן הישראלי רוצה להצטרף אל הליגה האיכותית יותר של עולם הצרכנות וככל שחברות ועסקים יפנימו זאת מהר יותר ויעשו את הצעדים הנדרשים כך יקל עליהם לשמור על נאמנות הלקוחות שלהם ולשרוד לתוך העידן החדש.

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ברק שוהם סוכנות לביטוח פנסיוני (2015) בע"מ,

ח.פ. 515225449, בעלת רישיון סוכן ביטוח תאגיד (בענף הפנסיוני)

מס' 515225449

 

כתובת הסוכנות:

מתחם "מבנה" ת.ד. 16 בארות יצחק 6090500

טלפון: 03-5576060;  פקס: 03-5576070,

מייל: office@barak-fin.com